fbpx ÁSZF | Időzóna Óraszalon

ÁSZF

Árak

A termékek mellett feltüntetett árak tartalmazzák az Általános Forgalmi Adót (ÁFÁ-t 27%) és 30.000 Ft felett a szállítás költségeit is, ami 1890 Ft.

A webáruházban futó akciók egymással nem összevonhatók. Az akciós termékekre további kedvezmény nem érvényesíthető.

A szállítási költség megtalálható lejjebb a szállítási díjnál, a szállítás menüpontban, a termék oldalon, és a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt is.

Fizetési feltételek

Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás vagy utánvéttel történő fizetésre.

Banki átutalás esetén a megrendelés összegét bankszámlánkra történő megérkezése után adjuk fel a csomagot.

Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

Banki utalás az alábbi számlára küldhető:

Raiffeisen Bank
12067008-01944310-00100009

Szállítás

Cégünk termékeit a GLS és MPL futárszolgálat szállítja Ügyfeleinknek. A Szállítás várható idejét minden esetben a termék oldalon találja. Szállítás csak munkanapokon történik! A GLS házhozszállítás díja (Magyarország területén) INGYENES 30.000 Ft feletti megrendelés esetén: 30.000 Ft alatt 1890 Ft, csomagpont esetén 1290 Ft. Az MPL házhozszállítás díja (Magyarország területén) INGYENES 30.000 Ft feletti megrendelés esetén: 30.000 Ft alatt 1990 Ft, csomagpont esetén 990 Ft. Ritka esetekben raktárhiány, vagy egyéb okból kifolyólag a szállítás ideje meghaladhatja az 5 munkanapot, ez esetben e-mailben értesítjük a szállítás várható időpontjáról. Ha külföldről szeretne rendelni, annak díjáról érdeklődjön e-mailben az [email protected] címen vagy telefonon a 06/70-502-95-27 számon. A következő országokba való szállítás költsége Ausztira, Csehország, Egyesült Államok, Horvátország, Németország, Románia, Szlovákia, Szlovénia. 5000 Ft.

Át nem vett csomag

Ha a vásárló nem veszi át a csomagot, és nem is jelezti elállási szándékát, szerződésszegést követ el. Ebben az esetben az oda-vissza szállítás költségét a vásárlónak kell megfizetnie.

A rendelés menete

A rendelés menetének ismertetése

A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.

Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, lépjen vissza a keresendő termékhez és válassza ki. Ha vissza kíván lépni a kosárhoz, kattintson a jobb felső sarokban található “KOSÁR/ KERESŐ” fülre. Ha nem szeretne tovább vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Amennyiben mindent rendben talál, kattintson a „Adatok megadása” gombra.

Ha még nem vásárolt áruházunkban, úgy töltse ki a szállításhoz szükséges adatlapot. A következő vásárlásnál már nem kell megadni a vásárlási adatokat.

Az adatok megadását követően a "Rendelés Áttekintése" gombra kattintva van lehetőség a rendelés ellenőrzésére.

A rendelése elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét illetve a szállítási és a számlázási adatokat és ezen fázisban megjegyzést is küldhet a megrendelésével kapcsolatban. Amennyiben mindent rendben talál úgy küldje el rendelését a “Rendelés elküldése” gombra kattintva.

Adatbeviteli hibák javítása:
Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során bármikor javítani tudja: az oldalon a megrendelési folyamat alatt végig láthatóak a (1.) „Kosár”, (2) „Adatok megadása”, (3.) „Rendelés áttekintése”. A „Kosár oldalon a termék eltávolítható az „Eltávolítás” gombra kattintva, a mennyisége pedig a mennyiség oszlopban módosítható. Az „Adatok megadása” oldalon az email cím, a szállítási és számlázási adatok, fizetési és szállítási mód bármikor javíthatóak. „Rendelés véglegesítése” pontban már nem tudja szerkeszteni, a vissza gombra kattintva az „Adatok megadása” oldalra kell visszamennie.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről.

Az automatikus visszaigazolás után, megerősítjük a vásárlónak, hogy a rendelt termék valóban van készleten, szállításra kész. Erről sms-ben és emailben is értesítőt kap a GLS futárszolgálattól.
Egyeztetésre van lehetőség a +36-70-502-9527 telefonszámon, vagy az [email protected] e-mail címen.

A szállítástól elállás

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése

A terméket csak hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

Kérjük amennyiben a csomagon sérülést vél felfedezni, még a futár jelenlétében bontsa fel a csomagot, mert a külső sérülésekre, kopásokra, karcolásokra, a csomag tartalmára vonatkozó reklamációkat csak ebben az esetben tudjuk elfogadni. Amennyiben bármilyen sérülést tapasztal a sérült csomagon a fentiekkel kapcsolatban azt a futár jelenlétében írásban rögzítse és annak aláírásával hitelesítse, majd jelezze felénk a hibát, sérülést.

A kijavítást vagy kicserélést - amennyiben a vásárlónak megfelelő, a lehető leggyorsabban, csere csomagként, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A vételár visszafizetése esetén az elállástól számítva 30 napon belül a vételárat visszatérítjük. A fogyasztó kifejezett beleegyezésével a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből kifolyólag semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Csere

Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli cserteigényt a 10/2024. (VI. 28.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

30 napos csere lehetőség

A 30 napos csere érvényesítésénél Ön a termék csere lehetőség jogával élhet.
 

Javítással kapcsolatos határidők

A) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék első alkalommal hibásodik meg és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítja, hogy a termék nem javítható, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a vásárló részére.

Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az alábbi termékekre (járművekre: elektromos kerékpár; elektromos roller; quad; motorkerékpár; segédmotoros kerékpár; személygépkocsi; lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi; utánfutó; motoros vízi jármű).

B) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék meghibásodik és a terméket értékesítő vállalkozás vagy a szerviz megállapítása szerint a termék javítható, akkor a vállalkozásnak a korábbi szabályoknak megfelelően ezután is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. Ennek célja, hogy a vásárló tudja azt, hogy meddig kell a terméket nélkülöznie. A tájékoztatást a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvételi igazolásra alkalmas más módon kaphatja meg legkésőbb a javításra átadástól számított 15. napon. A vállalkozás tájékoztatási kötelezettségének megvalósulását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi.

Fontos kiemelni, hogy a 15 napot meghaladó javításra vonatkozó értesítési kötelezettség vonatkozik az A/ pontban kivételként jelzett járművekre.

C) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó terméket 30 napon belül nem tudja megjavítani a vállalkozás/szervíz, akkor a vállalkozás 8 napon belül cserélni köteles a terméket, tehát a fogyasztó egy új terméket kap. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az A/ pontban kivételként jelzett járművekre.

D) Ha egy kötelező jótállás alá tartozó termék a harmadik javítást követően újból meghibásodik, akkor a vállalkozás 8 napon belül köteles cserélni a terméket, tehát negyedik alkalommal már nem ragaszkodhat a javításhoz a vállalkozás. A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik. Tehát nem azt értjük rajta, hogy a termék háromszor ugyanazt a hibát produkálja pl.: 3-szor elromlik a kapcsoló, hanem 3-szori hiba függetlenül attól, hogy összefüggnek-e, pl.: elromlik a kapcsoló, rossz a motor, kiszakad a vezeték

Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék árának megfizetését igazoló számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztó (vásárló) részére.

Fontos kiemelni, hogy ez az új szabály nem vonatkozik az A/ pontban kivételként jelzett járművekre.

E) A jótállás időtartama a 2021. január 1-jét követően vásárolt, kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta, azaz amíg a hibás termék a vállalkozásnál, vagy a szerviznél javítás alatt van. Így elkerülhető, hogy miközben a javítási idő alatt nem tudja használni a vásárló a terméket, lejár a termékre vonatkozó jótállási idő. Ez elsősorban a jótállási idő végéhez közeledve meghibásodott termékek esetén lehetséges.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés, írásban megkötöttnek minősül.

A szerződéskötés technikai lépései

Az elektronikus szerződéskötési folyamat a következő lépésekből tevődik össze.

1. lépés – „Kosár” aloldalra érkezés:

Ön bármilyen termék oldalról, vagy a fejlécen levő Kosár ikonra kattintva, érkezve a „Kosárba” gombon keresztül a kosár felületre érkezik.

A kosárban lehetőség van a termék törlésére az eltávolítás gombra kattintva, illetve a termék mennyiségének megváltoztatására.

2. lépés – Adatok megadása:

Az adatok megadása oldalon kérjük, töltse ki a személyes adatait. Ha valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap. A csillaggal jelölt személyes adatok kitöltése kötelező ahhoz, hogy Ön tovább tudjon lépni.

Az adatok megadása oldalon már nem tudja törölni a terméket. Amennyiben ezt szeretné, vissza kell mennie a kosár oldalra.

3. lépés – Rendelés áttekintése:

A „Rendelés áttekintése” gombra kattintva Ön az „Áttekintés” oldalra jut, ahol összegezzük a választott terméket, a megrendelő adatait és a számlázási adatokat, a fizetendő végösszeget, a választott fizetési módot, valamint a szállítási információkat.

Ekkor még lehetősége van a megadott adatok ellenőrzésére és azok kijavítására, módosítására az oldal felső részén az „Adatok megadása” szövegre kattintva.

A "Mégsem" gombra kattintva, a kosárba tud visszalépni.

A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva a megrendelés lezárul, és ajánlati kötöttség keletkezik. Ön ekkor egy köszönő oldalt láthat.

4. lépés – Megrendelés visszaigazolása:

A megrendelés leadását követően Ön a megrendelés megérkezéséről egy automatikus visszaigazoló e-mailt kap, amely tartalmazza a megrendelés főbb adatait, amely azonban nem minősül az Ügyfél ajánlatát elfogadó e-mailnek.

5. lépés – A Szerződés létrejötte:

A szerződés Ön és Sashegyi Árpád Istvánné E.V. között a megrendelés futárszolgálattal megküldött visszaigazolásával jön létre (ajánlat elfogadása).

A szerződést a szolgáltató tárhelyén 2014. 10. óta rögzítjük, iktatjuk, amihez utólag kizárólag a vállalkozás férhet hozzá.

A megrendelő a szerződéstől a jogszabály szerinti 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az jelezte a kereskedő felé. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást tudomásul szerzésétől 14 naptári napon belül visszatéríteni. A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a vásárlóhoz ez a visszaigazoló e-mail 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről.
A megrendelést emailben és telefonon is lehet módosítani, törlését kérni. Az email cím: [email protected]. A telefonszám: +36 70 502 9527

Elállásról részletesen itt olvashat

Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk a vásárlástól az interneten rendelt termék átvétele után?

Igen, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illet meg bennünket internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatjuk.

A webshopos vásárlásokat a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályozza, és távollévők között kötött szerződéseknek hívjuk. A pénz visszafizetési garancia érvényesítésénél Ön a szerződéstől való Elállási/Felmondási jogával él, melyet a törvény 14 naptári napban határoz meg, ezt mi a fogyasztó javára eltérően 30 naptári napra módosítjuk, így a vásárlónak 30 naptári nap áll rendelkezésére, hogy jelezze felénk az elállási szándékot.

Írásban történő elállás esetén, elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 30 naptári napon belül.

A visszafizetés 2 feltétele:

  • a termék karc és sérülésmentes,
  • a csomagnak tartalmaznia kell a sérülésmentes terméket, számlát és a jótállást.

A csomag visszaérkezéee után az ügyintéző kolléga felveszi Önnel a kapcsolatot, és a legrövidebb időn belül visszafizetjük a megrendelés összegét, legkésőbb az elállást tudomásul szerzésétől 14 naptári napon belül.  A 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet 23. bekezdés 1-4.ig paragrafus pontosan megfogalmazza.

Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.

Mi az a felmondási jog?

A felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 30 naptári napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik. A felmondást (az elálláshoz hasonlóan) nem kell indokolni.

A felmondás abban különbözik az elállástól, hogy nem visszamenőlegesen, hanem a jövőre nézve szünteti meg a szerződést, így az általunk kifizetett összegnek csak arányos részét vagyunk jogosultak visszakérni, attól függően, hogy mekkora részt teljesített már a szolgáltatásból a vállalkozás.

A szolgáltatóval történő elszámolás során a szolgáltatás teljes (adóval növelt) díját kell alapul venni, amelyet a már igénybe vett szolgáltatás mértékéhez kell viszonyítani. Ha azonban bizonyítani tudjuk, hogy az alapként így megállapított összeg túl magas, akkor az arányos összeget a teljesített szolgáltatás piaci értéke alapján kell kiszámítani (a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni). Lényeges, hogy vita esetén minket terhel annak bizonyítása, hogy felmondási jogunkat a jogszabály előírásainak megfelelően gyakoroltuk.

A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás.

Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés napjától számítandó az elállási határidő. Lényeges, hogy elállási jogunkat a szerződés megkötésének napja és a termék megérkezésének napja közötti időszakban is gyakorolhatjuk.

Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 30  naptári napon belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének napja, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.

Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 30 naptári napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik.

Természetesen a 30  naptári napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről.

Elállás esetén a 30 naptári napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?

Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 30 naptári napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy a termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 30 naptári napon belül.

Előfordulhat olyan eset, hogy az elállási, felmondási határidő meghosszabbodik?

Ha a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 30 naptári nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja számunkra a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 30 nap lesz.

Milyen módon tudjuk igazolni a termék átvételének a napját?

A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplő teljesítési időpont alapján tudjuk igazolni az eladó felé. Előfordulhat, ezért figyeljünk arra, hogy a termék tényleges átvételének a napja későbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési időpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 30 naptári napos időtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet.

Sajnos a kisebb webáruházak sok esetben még számlát (nyugtát) sem mellékelnek a termékhez, ezért célszerű – amennyiben mód van rá – a termék átvételekor az átvételi elismervényről egy másolatot kérni, vagy arra a futárral vagy a postai alkalmazottal az átvétel tényleges napját ráírattatni.

Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 30 naptári napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék felpróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez. Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak felpróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenéséért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.

Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?

Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatunkkal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölhetjük. Amennyiben a vállalkozás a honlapján ezt biztosítja, úgy a honlapon is kifejezésre juttathatjuk e jog gyakorlására vonatkozó szándékunkat. Ilyen esetben a vállalkozás köteles tartós adathordozón (pl.: e-mailben) haladéktalanul visszaigazolni nyilatkozatunk megérkezését.

Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük.

A terméket csak akkor küldjük vissza, ha az eladó nem zárkózott el a termék visszavételétől, mivel ellenkező esetben, a termék visszaküldése után már a termék sem lesz a birtokunkban és kérdéses, hogy az eladó egyáltalán visszafizeti-e az általunk kifizetett összeget.

Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?

Elállás esetén, az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha a vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 30 naptári napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 naptári napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni. Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).

Mi az a visszatartás joga?

Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk az interneten rendelt szolgáltatás nyújtására irányuló szerződéstől?

Ha szolgáltatást rendeltünk interneten, akkor főszabály szerint a szerződés megkötését követő 30 naptári napon belül ugyanúgy elállhatunk a szerződéstől, mint a termékek vásárlása esetén. Az elállási jog helyett felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy a szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 30 naptári napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik. A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás, és tudomásul vettük (még a teljesítés megkezdésére irányuló kérésünkkel egyidejűleg), hogy az egész szolgáltatás teljesítésével elveszítjük.

Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?

Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni.

Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk.

Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási, vagy felmondási jog?

Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor nem gondolhatjuk meg magunkat a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után. Feltétlenül tudnunk kell azokról az esetekről, amikor nem gyakorolhatjuk elállási vagy felmondási jogunkat, hogy a vásárlási döntésünk előtt ezt a körülményt is mérlegelhessük.

Az online kereskedő meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérő, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerződési feltételeket?

Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve előnyösebb, kedvezőbb módon lehet eltérni, például 14 naptári napnál hosszabb elállási határidő biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerződéstől való visszalépését.

ELÁLLÁSI / FELMONDÁSI NYILATKOZATMINTA

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Árkád Szeged Időzóna Óraszalon Szeged 6724 Londoni krt. 3 0.szint


Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

(termék megnevezése)

 

(termékkód)

 

(megrendelésszám)

 

(bankszámlaszám)

Átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Keltezés:


Írásban történő elállás esetén, elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 30 naptári napon belül.

30 naptári napos pénz visszafizetési garancia

A webshopos vásárlásokat a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályozza, és távollévők között kötött szerződéseknek hívjuk. A pénz visszafizetési garancia érvényesítésénél Ön a szerződéstől való Elállási/Felmondási jogával él, melyet a törvény 14 naptári napban határoz meg ezt mi 30 naptári napra módosítunk. Így ha 30 napon belül jelzi felénk, akkor a pénzvisszafizetési garancia érvényesíthető.

A visszafizetés 2 feltétele:

  • a termék karc és sérülésmentes,
  • a csomagnak tartalmaznia kell a sérülésmentes terméket, számlát és a jótállást.

Amint megkaptuk a csomagot az ügyintéző kolléga felveszi Önnel a kapcsolatot, és a lehető legrövidebb időn belül visszafizetjük a megrendelés összegét.

Panasztétel

Panasz lehetséges módjai:

  1. Telefonon

Központi telefonszám: +36-70-502-9527
Hétfő - Péntek : 09:00 - 17:00

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a (6) bekezdésben foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (6) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni.

(6)* Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

  1. Írásban

Postai úton - Levélcím: 6724 Szeged, Londoni krt. 3.
Elektronikus levélben - E-mail: [email protected]

Írásbeli panasztétel esetén a vállalkozót válaszadási kötelezettség terheli, amely kötelezettségének a vállalkozó a panasz közlésétől számított 30 napon belül köteles eleget tenni, vagyis a panaszt érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

2016. február 15-től, már online fórumon is lehetősége van a vásárlónak a vita rendezésére. Erre létrejött az Online vitarendezési fórum, amely, olcsó és gyors segítséget ad a jogviták rendezésére.

Online vitarendezési fórum elérhetősége:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

A fogyasztó panaszának elutasítása esetén jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületéhez lehet fordulni. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles írásban tájékoztatni a fogyasztót erről a lehetőségről, valamint arról, hogy panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

A vállalkozást minden esetben a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.

Adatvédelem

Ezúton tájékoztatjuk, hogy adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tároljuk. Adatait harmadik félnek nem adjuk át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél cégünk alvállalkozójaként működik együtt, pl: futárszolgálat. Ekkor azonban az alvállalkozók a cégünk által átadott személyes adatokat semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további személyeknek átadni. Adatainak kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el.

A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, (a továbbiakban: Avtv.) 28. §, 30. §-a rendelkezik az adatvédelmi nyilvántartásról.

További részletek az adatvédelmi szabályzatban: https://ora-idozona.hu/adatvedelmi-szabalyzat

A kellékszavatosságról, termékszavatosságról és a jótállásról szóló részletes jogi tájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Időzóna Óraszalon hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Időzóna Óraszalon vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 12 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Kellékszavatossági igénye alapján választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a 2013. évi V. tv. (Ptk.) alapján az Időzóna Óraszalon jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

A Ptk. értelmében a jótállási igény érvényesítésére is a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, ugyanakkor a Jótállási rendelet 151/2003. (IX. 22.) értelmében az egyes tartós fogyasztási cikkekre ((10/2024. (VI. 28.)) köre) vonatkozó jótállás időtartama:
- 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év
- 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

Minden termék esetében fel van tüntetve a jótállás, kellékszavatosság ideje. A termékeknél látható formában, pl. 2 + 1 év, azt jelenti, hogy 2 év kötelező jótállás és 1 év önkéntes érvényes a termékre. Ebben az esetben az 2 év a jogszabályi kötelező jótállás, a + 1 év pedig amit a gyártó a termékre biztosít.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Jótállás

A Ptk. értelmében a jótállási igény érvényesítésére is a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, ugyanakkor a Jótállási rendelet 151/2003. (IX. 22.) értelmében az egyes tartós fogyasztási cikkekre (10/2024. (VI. 28.)) vonatkozó jótállás időtartama 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év, 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

A tartós fogyasztási cikkek felsorolását a Jótállási rendelet melléklete tartalmazza (10/2024. (VI. 28.)). Ezekre a tartós fogyasztási cikkekre a jótállás kötelező.

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 év alatt évül el.

A kellékszavatosság és a jótállás közti különbség:

A jótállási idő alatt a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termék meghibásodása kapcsán őt felelősség nem terheli, szavatosságnál ez csak a vásárlást követő 12 hónapon belül van így.

  • A jótállási idő a gyártó illetve forgalmazó vállalása alapján kiegészülhet, ezt a jótálláson tüntetjük fel.
  • A vásárló a jótállási igényét a jótállási jegy vagy a blokk/számla bemutatásának ellenében érvényesítheti.
  • Elveszett jótállási jegyet csak blokk, vagy számla ellenében tudunk pótolni.
  • A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

  1. a vállalkozás nevét, címét,
  2. a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,
  3. a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
  4. a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
  5. a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
  6.  az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
  • A jótállási igény a jótállási jegy vagy a blokk/számla bemutatásával érvényesíthető. A jótállási jegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a jótállás megszűnésével jár.
  • A fogyasztó a kijavítási és a jótállás igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
  • A szervizbe való továbbítás költségei a fogyasztót terhelik, kivéve a jótállásos termékeknél, amikor is ez a költség a kereskedőt terheli.
  • A postai úton továbbított óra, vagy ékszer esetében a javítási idő a továbbítás idejével meghosszabbítható.

Hibás termék esetén a vásárlót a 10/2024. (VI. 28.) Kormányrendeletben, valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben, valamint a Ptk. 2013. évi V. törvény XXIV. Fejezet szerinti jogok illetik meg. A forgalmazónak törekednie kell, hogy a javítást vagy kicserélést a hiba bejelentésétől számított 15 napon belül a vásárló érdeksérelme nélkül elvégezze úgy, hogy a javítás folytán a termék értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt, hibátlan termékhez képest nem csökken.

A jótállásra kötelezett a vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát a vásárlónak köteles átadni. Ha a kötelezett a vásárló igényének teljesíthetőségéről a bejelentés időpontjában nem tud nyilatkozni, akkor álláspontjáról legkésőbb 5 munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a vásárlót.


További vita esetén a vásárló a helyi Békéltető testülethez is fordulhat

Ha a fogyasztónak bármilyen minőségi reklamációja, vagy pl. elszámolási vitája van és a vállalkozással nem sikerült megállapodásra jutnia, lehetősége van arra, hogy a polgári jogi igényeit békéltető testületi eljárásban érvényesítse. Az eljárás illeték- és díjmentes. A fogyasztói jogviták elbírálására a kereskedelmi- és iparkamarák által működtetett területi békéltető testületek hivatottak.

Amennyiben a fogyasztó a kérelmét hiánytalanul benyújtotta, a Békéltető Testület az érdemi eljárást megindítja és az elnök erről írásban értesíti a feleket.

A kérelem elbírálása történhet meghallgatáson, de az elnök írásbeli lebonyolítást is elrendelhet. Ez utóbbi esetben mind a fogyasztó, mind a vállalkozás 15 napon belül kérheti meghallgatás kitűzését.

2024-től a békéltető testületek online fognak eljárni és személyes meghallgatást csak a fogyasztó kérelmére tartanak, ahol is a fogyasztóvédelmi törvény 29. § (11) bekezdése alapján a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson. Ellenkező esetben a fogyasztóvédelmi hatóság bírságot szabhat ki.

II. Az együttműködési kötelezettség három részkötelezettséget tartalmaz:

1. Válaszirat előterjesztése

1.1. A válaszirat tartalma, ha a vállalkozó a fogyasztóval már megállapodott és a panaszt orvosolta.

Válasziratot a vállalkozás akkor is köteles előterjeszteni, ha a fogyasztói kérelemnek a testülethez történt benyújtása után, illetve a Békéltető Testület értesítésének kézhezvételét követően teljesítette a fogyasztó igényét. Azaz a teljesítés ténye nem mentesít a válaszirat megküldési kötelezettség alól.

Ebben az esetben elég akár egy rövid e-mailben bejelenteni a panaszos problémájának megoldását, és közölni, hogy pl. a számlavitát rendezték, a terméket kijavították, kicserélték, a vételárat visszafizették, esetleg árcsökkentést alkalmaztak, vagy vásárlási utalvánnyal kompenzálták a vevőt.

A teljesítésre hivatkozva a vállalkozás kérheti az eljárás megszüntetését. Amennyiben a vállalkozás ezeket a tényeket a Békéltető Testületnek írásban jelzi, a beadványt továbbítjuk a fogyasztónak. Kérjük tőle annak visszaigazolását, hogy a teljesítés valóban megtörtént, nyilatkozatát arról, hogy van-e további követelése, illetve hozzájárul-e az eljárás megszüntetéséhez.

Ha a felek közötti megállapodás teljesítése aggálymentesen megállapítható, a Békéltető Testület az eljárást egy rövid határozattal megszünteti.

1. 2. A válaszirat tartalma, ha a vállalkozó későbbi teljesítést vállal és a felek kérik az erre irányuló egyezség jóváhagyását.

Lehetőség van arra is – különösen akkor – ha a fogyasztó követelése nem azonnal, hanem egy későbbi időpontban lesz teljesítve, hogy a felek meghallgatás nélkül, írásbeli eljárás során közelítsék álláspontjaikat és végül egyezséget kössenek. Ha a megállapodásuk lényeges tartalmi elemei a levelezésükből pontosan meghatározhatóak, – javítás, csere, pénzösszeg visszafizetése, és a vállalt teljesítési határidők – a felek kérelmére az egyezséget határozattal jóváhagyjuk. Az egyezségkötés a vállalkozás számára azért is előnyös, mert a megegyezés során rögzíthető, egy a további bírósági eljárást kizáró joglemondó nyilatkozat.

Az egyezséget jóváhagyó határozat végrehajtható okiratnak minősül. Amennyiben a vállalkozó a megállapodás szerinti határidőben nem teljesít, a fogyasztó a Veszprémi Járásbíróságon kérelmezheti az egyezséget jóváhagyó határozatban foglaltak végrehajtását.

1.3. A Válaszirat tartalma, ha a vállalkozó a követelést megalapozatlannak tartja.

Ha a vállalkozás a fogyasztó igényét nem, vagy csak részben tartja megalapozottnak, akkor a válasziratban le kell írnia, mi ennek a konkrét oka. Azaz részletesen ki kell fejteni, hogy a fogyasztó követelését miért tartja megalapozatlannak. Elő kell adni az ügy körülményeit, valamint meg kell jelölni az állításait alátámasztó tényeket és bizonyítékokat. Legalább másolatban csatolni kell azokat a bizonyítékokat, amelyre hivatkozik, pl. szakvélemény.

Nem tekinthető válasziratnak az olyan elutasítást vagy megszüntetést indítványozó beadvány, amely nem tartalmaz érdemi okfejtést arról, hogy a vállalkozás szerint a fogyasztó követelése miért jogszerűtlen, illetve nem kellően alátámasztott, azt miért nem tartja kielégíthetőnek.

Ennek tipikus példája az a kísérőlevél, amellyel a vállalkozás pusztán beküldi a fogyasztóval e-mailben történt levelezést, és ehhez csak annyit fűz hozzá, hogy érdemi nyilatkozatait a csatolt levelezésben már kifejtette, abból a kérelemmel kapcsolatos véleménye kitűnik.

A leggyakoribb mellékletek közül ki kell emelni a szakvéleményt. Lábbelik és ruházati termékek esetében jogszabályban előírt jótállási kötelezettség nincs. A fogyasztói jogviták elbírálása során elsősorban a Polgári törvénykönyvben megfogalmazott hibás teljesítési vélelem előírásából kell kiindulni. Ennek értelmében a termék hat hónapon belüli meghibásodása esetén a vállalkozásnak kell kimentenie magát a helytállási kötelezettség alól. E célra leginkább a szakvélemény alkalmas.

Lényeges tudnivaló: a szakvéleménynek mindig egy harmadik, az ügyben nem érdekelt személytől kell származnia. A vállalkozással szerződéses kapcsolatban álló szerviz, amely adott esetben a garanciális javításokat is végzi, nem olyan szervezet, amely független szakvéleményt készíthet. Az ilyen irat az eljárásban csak a vállalkozás nyilatkozataként értékelhető.

Igazságügyi szakértő igénybevétele nem kötelező. A Békéltető Testület nincs kötve a szakvéleményhez, azt az összes rendelkezésre álló okirati bizonyítékkal, illetve a meghallgatásokon a fogyasztó által bemutatott terméken tapasztaltakkal összevetheti.

Sajnálatos módon, különösen lábbelik esetében gyakoriak az olyan szakvélemények, amelyek úgynevezett „roncsolás-mentes” módszerrel készültek - azaz kizárólag szemrevételezésen, illetve érzékszervi vizsgálaton alapulnak. Számos esetben a fogyasztó testi adottságaiban vélik felfedezni a meghibásodás okát, vagy vélelmezik a fogyasztó általi rendeltetésellenes használatot. Az ilyen szakvélemények általában nem alkalmasak a hibás teljesítési vélelem alóli kimentésre és döntés alapját nem képezhetik.

A Békéltető Testület a vállalkozásoknak a válasziratra történő felhívással együtt megküldi a fogyasztó kérelmét. Mellékeli a fogyasztó által csatolt dokumentációt, kivéve, ha a fogyasztó olyan mellékleteket küldött be, amelyeknek a vállalkozásnál is fellelhetőnek kell lennie, pl. szerződés, számla, fuvarlevél. A vállalkozónak a fogyasztó által már rendelkezésre bocsátott iratokat ismételten megküldenie nem kell. A lényeg azon bizonyítékok megküldése, amelyek még nincsenek meg az iratok között, illetve cáfolják a fogyasztó által előadottakat.

A válasziratban nyilatkozni kell arról, hogy a vállalkozás – ha nincs nyilvántartott általános alávetési nyilatkozata - tesz-e alávetési nyilatkozatot. Az alávetési nyilatkozat azt jelenti, hogy a vállalkozás ebben a konkrét ügyben a Békéltető Testület döntését kötelezésként elfogadja. A vállalkozások szabadon határozhatnak arról, hogy alávetik-e magukat a Békéltető Testület döntésének. A kötelező határozat a fogyasztó kérelmére bírósági végrehajtási záradékkal végrehajtható.

Bár a Békéltető Testület a válasziratot továbbítja a fogyasztónak, ennek ellenére célszerű, ha azt a vállalkozó egyúttal a fogyasztónak is elküldi, főleg, ha egyezségi ajánlatot tesz.

A válasziratot az erre szóló felhívást követő 8 napon belül kell előterjeszteni. Ha a vállalkozás ebben még nem kérte meghallgatás kitűzését, arra további 7 nap áll rendelkezésére. A Békéltető Testületnél a kérelmeket többnyire egyedül eljáró tagok bírálják el, akik mindannyian szakvizsgázott jogászok. A vállalkozásnak – természetesen a fogyasztónak is – lehetősége van arra, hogy háromtagú tanácsban történő elbírálást kérjen, amelyet indokolni nem kell.

A feleknek az eljáró tag személyére vonatkozó jelölési joga megszűnt.

A válasziratot a vállalkozás módosíthatja. Ennek azokban az esetekben van jelentősége, amikor a fogyasztó úgy reagált a válasziratra, hogy követelését csökkenti és a vállalkozás is hajlandóságot mutat a mérsékelt követelés kielégítésére.

2. Megjelenési kötelezettség a meghallgatáson

A megjelenési kötelezettség attól függ, hogy abban a megyében, ahol az eljárás folyik, van-e a vállalkozónak székhelye, telephelye vagy fióktelepe. E tekintetben csak azokat a működési helyeket lehet figyelembe venni, amelyeket közhiteles nyilvántartásból – cégnyilvántartás, egyéni vállalkozók nyilvántartása – ellenőrizni lehet. Az a földrajzi helyiség, ahol a vállalkozó olyan bérelt üzlethelyiséget működtet, amely telephelyként vagy fióktelepként nincs nyilvántartva, megjelenési kötelezettséget nem von maga után.

2.1. Megjelenési kötelezettsége a vállalkozásnak az előtt a békéltető testület előtt van, amelynek a megyéjében a székhelye, vagy telephelye, vagy fióktelepe van.

A meghallgatáson a vállalkozó egyezségkötésre feljogosított személy részvételét köteles biztosítani. Ez lehet maga az egyéni vállalkozó, a társaságnak a cégjegyzékben feltüntetett, önálló képviseleti joggal felruházott képviselője, vagy meghatalmazott.

Ha vállalkozást meghatalmazott képviseli, a megjelenési kötelezettség nem tekinthető teljesítettnek akkor, ha a meghatalmazott a meghallgatáson arra hivatkozik, hogy csak a válasziratban foglaltak változatlan tartalommal történő fenntartására van felhatalmazása, és semmilyen kompromisszumos megoldásra nincs feljogosítva. Az ilyen nyilatkozat az együttműködési kötelezettség megsértéseként értékelendő.

2.2. Abban a megyében, ahol a vállalkozásnak székhelye, telephelye, fióktelepe nincs, a békéltető testületi eljárásban megjelennie nem kell.

Sok esetben azonban mégis célszerű lehet egy-egy ügyben más megyébe elutazni akkor is, ha az útiköltség nincs arányban az ügyértékkel. Ha ugyanis a meghallgatáson sikerül a feleknek egyezséget kötniük, akkor a jogvita véglegesen lezárható. Az egyezségben a felek lemondhatnak az egymással szembeni további követelésekről és jogérvényesítésről.

Ha a vállalkozás méltányossági, üzletpolitikai, illetve ügyfél-elégedettségi szempontból köt egyezséget, rögzíteni lehet a megállapodásban azt is, ha a felek erre a konkrét ügyre titoktartási kötelezettséget fogadnak, és a fogyasztó vállalja, hogy a jogvita és a megállapodás tartalmát a közösségi médiában sem hozza nyilvánosságra.

A vállalkozás a meghallgatáson való megjelenésre más személyt hatalmazhat meg. Meghatalmazott lehet bármely természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet.

A gyakorlatban képviselőként általában ügyvédek, kamarai jogtanácsosok, munkavállalók, és egyre gyakrabban megbízási jogviszonyban álló fogyasztóvédelmi referensek járnak el: készítik el a válasziratot, illetve jönnek el a meghallgatásra. Természetesen, amennyiben a megjelent személy eljárási jogosultsága közhiteles nyilvántartásból nem állapítható meg, csatolnia kell meghatalmazását. Vonatkozik ez arra az esetre is, ha a válasziratot nem maga az egyéni vállalkozó, illetve a társaság törvényes képviselője írta alá.

2.3. A meghallgatás elhalasztása

Az ügyekben főszabályként egy meghallgatást tartunk. A meghallgatás elhalasztása kivételes. Erre a hivatalból fellépő ok kivételével csak akkor kerülhet sor, ha azt a felek egybehangzóan, fontos okból kérik. Ilyen fontos ok jellemzően, amikor további egyeztetést kívánnak folytatni, illetve a megállapodás részleteit kimunkálni, és a következő meghallgatáson igénylik egyezségük határozattal történő jóváhagyását.

A Békéltető Testületnek az eljárást 90 napon belül be kell fejeznie. A határidő kezdő napja a kérelem beadásának napja, hiánypótlási felhívás esetén az a nap, amelyen a fogyasztó a felhívásnak maradéktalanul eleget tett. Az elnök a 90 napos határidőt maximum egy ízben 30 nappal hosszabbíthatja meg.

3. Egyezségkötés felajánlási kötelezettség

Ezt a kötelezettséget az Fgytv. 29. § (11) bekezdése tartalmazza:

„Amennyiben a vállalkozás székhelye, telephelye vagy fióktelepe nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.”

A törvény a továbbiakban nem tér ki arra, hogy az egyezségi ajánlat mikor minősül a fogyasztó igényének megfelelő ajánlatnak. Ezt mindig a konkrét ügy egyedi jellemzői alapján lehet megítélni.

Ha a vállalkozás a kérelmet teljes mértékben alaptalannak tartja és semmilyen engedményt nem kíván adni, akkor jár el helyesen, ha egyúttal az ügyben meghallgatás kitűzését kéri.

4. Az együttműködési kötelezettség megsértésének kötelező szankcionálása.

Amennyiben a vállalkozás az ismertetett együttműködési kötelezettségek valamelyikét megszegi, a Békéltető Testület, az Fgytv. elírása alapján köteles erről a saját székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságot, - Veszprém megyében a Veszprém Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztályát - értesíteni. A békéltető testületi eljárás megindításáról szóló, a vállalkozásoknak megküldött értesítésben mindig felhívjuk a vállalkozások figyelmét arra, hogy a hatóság ezekben az esetekben fogyasztóvédelmi bírságot szab ki. A bírságot a megfizetés elmulasztása esetén adók módjára behajtandó köztartozásként hajtja be a NAV.

III. További érvek az egyezségkötés mellett

A békéltető testületi eljárás fő célja a felek közötti egyezség létrehozása. A Békéltető Testület az egyezség létrehozása érdekében úgy jár el, hogy az mind a két fél megelégedésére szolgáljon, és a vita megnyugtató és végleges befejezéséhez vezessen. A Békéltető Testület a meghallgatásokon, a fogyasztók figyelmét is nyomatékosan felhívja arra, hogy sok esetben megfontolandó követelésükből engedni: mert ha a későbbiek során egy bírósági eljárásban nem lesznek teljes mértékben pernyertesek, a fizetendő perköltség miatt nem biztos, hogy ugyanahhoz az értékhez hozzájutnak, mint amelyet a békéltető testületi eljárásban jóval korábban megszerezhettek volna.
A Békéltető Testület egy alternatív vitarendező fórum, de nem választott bíróság. Nem hatóság és nem része az igazságszolgáltatás szervezetrendszerének. Kényszerítő eszközöket, - pl. az értesítésre meg nem jelent vállalkozás bírságolása, - nem alkalmazhat. A Testület a felek által rendelkezésre bocsátott iratanyag alapján dönt. A Békéltető Testület sem hivatalból, sem a felek kérelmére nem rendelhet el bizonyítást, azaz nem rendelhet ki szakértőt, helyszíni szemlét nem tarthat, tanúkat nem hallgat meg. Egyedül a kisebb hibás termékek azok, amelyek a meghallgatásra elhozhatók, illetve ruházati termékek és lábbelik esetén ajánlott azokat elhozni és bemutatni.
A Békéltető Testületnek semmiféle méltányossági jogköre nincs. Tartozásokat nem törölhet, fizetési könnyítést – részletfizetési kedvezmény, fizetési halasztás – nem engedélyezhet. Az anyagi jogszabályoktól a fogyasztó anyagi, szociális és egészségügyi helyzete alapján nem térhet el.
A fogyasztóvédelmi törvény a békéltető testületi tagok számára szigorúan előírja, hogy pártatlannak és függetlennek kell lenniük, nem lehetnek képviselői a feleknek, eljárásuk során utasítást nem fogadhatnak el, a feleket egyenlő elbánásban kell részesíteniük és teljes titoktartásra kötelezettek. A tagok már nem a gazdasági kamarák és az érdekvédelmi szervezetek delegáltjai, tehát a delegáló szervezet informális elvárásainak sem kell megfelelniük. A Testület az egyezségkötések során mindig maximálisan figyelemmel van a Polgári törvénykönyvben és a vonatkozó kormány- illetve miniszteri rendeletekben előírt anyagi- és eljárásjogi szabályokra. Csak jogszerű és a felek méltányos érdekeit nem sértő egyezségeket hagy jóvá.
2021. január 1-től módosult a polgári perrendtartás. Járásbírósági hatáskörbe tartozó ügyekben – 30 millió forintos ügyértékig, a fogyasztói jogviták döntő többsége ide tartozik – a jogi képviselő nélkül eljáró fél keresetlevelét alaki kötöttségek, azaz egy hosszú és bonyolult nyomtatvány kitöltése nélkül terjesztheti elő. Lehetősége van továbbá arra, hogy akár a lakóhelye, a székhelye, a munkahelye szerinti járásbíróságon a keresetét szóban előadja, amelyről jegyzőkönyvet vesznek fel, és szükség esetén átteszik az illetékes bírósághoz. Ha az írásban benyújtott kereset hiányos, a bíróság a félnek a jogban való járatlanságához igazodó, teljeskörű tájékoztatást ad a hiánypótlás módjáról. A fent vázolt szabályok miatt, ha nem is egyik napról a másikra, de reálisan kalkulálni lehet azzal, hogy mindazok a fogyasztók, akiknek a panasza a békéltető testületi eljárásban nem nyert orvoslást, pert fognak indítani a vállalkozás ellen.
Fontos szabály, hogy a fogyasztó immár 2018. január 1. óta jogosult arra, hogy a vállalkozással szembeni, fogyasztói szerződésből eredő igényt a saját belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti bíróságon érvényesítse. A vállalkozó részéről pedig nincs helye olyan illetékességi kikötésnek, amely kizárja a fogyasztó jogát ahhoz, hogy a saját lakóhelye és tartózkodási helye szerinti bíróság előtt pereljen.

2024. január 1-jétől a békéltető testületek regionális szervezetté alakultak, megszűntek a megyei szervezetek.

A békéltető testületek illetékességét az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 2. számú melléklete tartalmazza az alábbiak szerint:

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület 

címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. 
telefonszáma: (62) 554- 250/118 mellék 
e-mail cím: [email protected] 
Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye
 
Budapesti Békéltető Testület 
 
címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 
telefonszáma: (1) 488-2131 
e-mail cím: [email protected] 
Illetékességi terület: Budapest
 
Baranya Vármegyei Békéltető Testület 
 
címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. 
levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. 
telefonszáma: (72) 507-154 (20) 283-3422 fax: (72) 507-152 
e-mail cím: [email protected] 
Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye
 
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület 
 
címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 
telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek) (46) 501-871 (folyamatban lévő ügyek) 
e-mail cím: [email protected] 
Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye
 
Fejér Vármegyei Békéltető Testület 
 
címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. 
telefonszáma: (22) 510-310 
e-mail cím: [email protected] 
Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye
 
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület 
 
címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. 
telefonszáma: (96) 520-217 
e-mail cím: [email protected] 
Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye
 
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület 
 
címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. 
ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13- 15. 
telefonszáma: (52) 500-710, (52) 500-745 
Fax szám: (52) 500-720 
e-mail cím: [email protected] 
Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
 
Pest Vármegyei Békéltető Testület 
 
címe: 1119 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2. 
telefonszáma: (1)-792-7881 
e-mail cím: [email protected] 
Illetékességi terület: Pest vármegye
 


Szerviz

A jótállás alatt a javítás helye, az órákhoz kitöltött jótálláson szerepel, de bármelyik üzletünk átveszi a javításokat, amit továbbítunk márkaszervizeinkbe.


Szervizeink

Időzóna Óraszalon központi szervíz

Szeged Tisza Lajos krt. 37

E-mail: [email protected]
Telefon: +36-62-423-827


Guess, Police, Tissot

WDL Márkaszerviz Kft. Millennium Center

1152 Budapest, Pesti Barnabás u. 4. I.em. 31. sz. üzlet
Telefon: +36-1-341-1042.


Adidas, Diesel, Dkny, Fossil, Michael Kors, Skagen

1085 Budapest,  Baross u. 20.
Telefon: +36-1-318-5658
E-mail: [email protected]


Nautica, Timex

1095 Budapest, Boráros tér 7.

Telefon: +36-1-436-0484
E-mail: [email protected]
Nyitvatartás: H-P: 9-16 óra között


Casio

Fast Hungary Kft.

2046 Törökbálint, DEPO Pf. 102., Raktárbázis 3/b. Tel.: +36-23-330-830 (1-es mellék)

Szerviz átvételi pont: Set Comp Kft Budapest, Ferenc krt. 15.
Tel.: +36-1-216-4695


Doxa

Ungaro Swiss Kft

1072 Budapest , Rákóczi út 4-6. Astoria Center
Telefon: +36-1-268-0337


Citizen

Citizen CTC Szerviz Bt.

1073 Budapest, Erzsébet Krt. 4.
Telefon: +36-1-322-00-92


Adriatica, Braun, Breil, Danish Design, D&G, Elysee, GO, Hector, Junkers, Kerbholz, La Mer, Pierre Lannier, Pierre Ricaud, Tekday, Zeppelin

Óramű Kft.

1089 Budapest, Gaál Mózes u. 5-7. - Öthétház, 3. emelet 316.
Telefon.: +36-1-951-3301
E-mail: [email protected]


Festina

Cím: 1139. Budapest, Forgách u. 9/b
Telefon: +36-1-920-1546
Fax: +36-1-920-1547
E-mail: [email protected]


További szervizeinkről érdeklődjön elérhetőségeinken!